Casino

Live

Bonus

Sport

Algemene Voorwaarden

Inhoudstafel

1. Algemene Voorwaarden STARCASINO

2. Bedrijfsgegevens

3. Definities

4. Toepasselijkheid

5. Dienstverlening

6. Account aanmaken

7. Account(-beheer) en wijzigingen

8. Pauze, opzegging en beëindiging door Speler

9. Uitsluiting, opzegging en beëindiging/schorsing door STARCASINO

10. Storting en opname spelersgelden

11. Spelerslimieten

12. Centraal register uitsluiting kansspelen

13. Controledatabank

14. Wwft

15. Aanvullend beleid

16. Intellectueel eigendom

17. Aansprakelijkheid

18. Klachten

19. Privacy

20. Rechts- en forumkeuze

21. Nawerking

22. Conversie en tegenstrijdige clausules

1. Algemene Voorwaarden STARCASINO

In dit document staan de Algemene Voorwaarden van STARCASINO. Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op het gebruik van de Diensten en/of producten aangeboden op de Website van STARCASINO: Starcasino.nl. De website Starcasino.nl wordt geëxploiteerd door Green Island N.V., welke eigenaar is van STARCASINO, Starcasino.nl, de hierbij horende URL(’s), logo’s, afbeeldingen en teksten. 

De algemene voorwaarden van andere Partijen wijst STARCASINO expliciet van de hand. Deze Algemene Voorwaarden zijn enkel van toepassing op het gebruik van de website Starcasino.nl, middels het aanmaken van een account door een natuurlijk persoon. 

Voor meer informatie en beantwoording op de meest voorkomende vragen kunt u ook gebruik maken van onze Helppagina.

2. Bedrijfsgegevens

STARCASINO is een handelsnaam en eigendom van Green Island N.V. een Naamloze Vennootschap met diens statutaire zetel hebbende op Treft 25, 1853, Grimbergen te België, geregistreerd met registratienummer 0422.851.308 in de Kruispuntbank van Ondernemingen in België. Green Island N.V. is in het bezit van een vergunning ter exploitatie van kansspelen op afstand via de website Starcasino.nl, met vergunningsnummer 2389/01.326.967, verkregen op 15.10.2024.  

3. Definities

  • Dag: kalenderdag; 

  • Green Island N.V.: de aanbieder van Kansspelen via STARCASINO en diens Website, zoals weergegeven onder ‘2. Bedrijfsgegevens’;

  • STARCASINO: de handelsnaam, eigendom van Green Island N.V., waarmee door middel van de Website kansspelen op afstand worden geëxploiteerd. STARCASINO wordt in deze Algemene Voorwaarden verder aangeduid als de Partij waar Speler een Overeenkomst mee sluit, door middel van het gebruik van de Website, dan wel de acceptatie van deze Algemene Voorwaarden;

  • Speler: de natuurlijke persoon welke in het proces zit van het aanmaken van een Account en/of een Account aanmaakt en/of een Account heeft aangemaakt, middels inschrijving, bij STARCASINO, middels de Website, ongeacht of deze na aanmelding speelgelden op het account plaatst of deelneemt aan enige vorm van Kansspelen; 

  • Partij(en): STARCASINO of Speler, tezamen ook wel ‘Partijen’ genoemd;

  • Overeenkomst: de Overeenkomst gesloten tussen Partijen op het moment dat Speler de aanmelding bij STARCASINO voltooit. De Overeenkomst komt altijd tot stand door middel van aanbod en aanvaarding ex. art. 6:217 Burgerlijk Wetboek (BW), waarbij voltooiing van het aanmeldproces geldt als aanvaarding, door middel van acceptatie van deze Algemene Voorwaarden;

  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden, zoals weergegeven in dit document. Deze Algemene Voorwaarden dienen geaccepteerd te worden op het moment dat Speler zichzelf inschrijft bij Starcasino.nl; 

  • Balans: het bedrag, uitgedrukt in euro’s, dat als speeltegoed op het Account van Speler staat;

  • Website: de website Starcasino.nl, ter exploitatie van kansspelen op afstand;

  • Account: het persoonlijke spelersaccount, aangemaakt door de Speler door middel van inschrijving bij STARCASINO. Ieder Account beschikt over een persoonlijk identificatienummer, eigen spelersomgeving en een eigen rekening;

  • Tegenrekening: de rekening gebruikt door de Speler voor het storten op en opnemen van tegoeden op diens Account, om vervolgens hiermee deel te nemen aan de Diensten van Starcasino.nl;

  • Dienst: de Diensten en producten aangeboden op Starcasino.nl, in het kader van Kansspelen, waar Speler gebruik van kan maken, nadat deze succesvol een Account heeft aangemaakt;

  • Kansspelen: een Kansspel is een gelegenheid om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, in de volksmond ook wel ‘gokken’ genoemd;

  • Cruks: het Centraal register uitsluiting kansspelen, een database beheert door de Kansspelautoriteit, waarmee Spelers uitgesloten kunnen worden van deelname aan Kansspelen;

  • Wwft: Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme;

  • Vergunning: de vergunning uitgegeven door de Kansspelautoriteit aan Starcasino.nl (Green Island N.V.) ter exploitatie van kansspelen op afstand;

  • Kansspelautoriteit: de toezichthoudende autoriteit op de Nederlandse kansspelmarkt; 

  • Controledatabank: een apart systeem van Starcasino.nl, waarin near-real-time gegevens over speelgedrag worden opgeslagen. De Kansspelautoriteit heeft een constante verbinding met dit systeem.

4. Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de Website door Speler en de Diensten, zoals deze op de Website worden aangeboden, binnen Nederland.

  2. Door de acceptatie van de Algemene Voorwaarden door Speler, komt er een Overeenkomst tot stand, door middel van aanbod en acceptatie van dit aanbod, in de zin van art. 6:217 BW. 

  3. Indien Speler de Algemene Voorwaarden niet accepteert kan er geen Account aangemaakt worden en wordt de toegang tot de Website voor het spelen van Kansspelen geweigerd. 

  4. Deze Algemene Voorwaarden zijn niet toepasselijk op andere entiteiten geëxploiteerd door Green Island N.V., waar specifiek het handelsmerk STARCASINO, waarvan de exploitatie plaatsvindt buiten Nederland, onder valt. 

  5. Indien STARCASINO de Algemene Voorwaarden wijzigt, wordt Speler hiervan, middels een pop-up, op de hoogte gesteld op het moment dat de Speler voor de eerste keer inlogt, nadat de Algemene Voorwaarden gewijzigd zijn. 

  6. Speler dient akkoord te gaan met de gewijzigde Algemene Voorwaarden. 

  7. Indien Speler niet akkoord gaat met de gewijzigde Algemene Voorwaarden, kan deze geen gebruik meer maken van het Account en de Diensten van STARCASINO.

  8. Speler heeft bij weigering van de gewijzigde Algemene Voorwaarden de mogelijkheid om diens Account te verwijderen en de openstaande Balans op het Account over te schrijven naar de Tegenrekening. Hiervoor dient Speler contact op te nemen met de klantenservice van STARCASINO.

5. Dienstverlening

  1. STARCASINO biedt Diensten in de vorm van Kansspelen aan middels de Website aan Speler. 

  2. Voor de deelname aan Kansspelen biedt STARCASINO een eigen digitale ruimte aan, de Website, waar Speler een Account op aanmaakt om deel te nemen aan deze Kansspelen. 

  3. De Website, zoals genoemd in art. 5 lid 2, is geheel in beheer van STARCASINO. 

  4. In geen geval heeft Speler enige vorm van zeggenschap, noch kan het deze op enige wijze verkrijgen, over de vormgeving, inrichting en (technische) specificaties van de Website van STARCASINO.

6. Account aanmaken

  1. Speler dient een Account aan te maken op de Website van STARCASINO, alvorens toegang te krijgen tot de Diensten van STARCASINO. 

  2. Voor registratie dienen de volgende persoonlijke gegevens opgegeven te worden door Speler:

    1. Voornaam;

    2. Achternaam;

    3. Geboortedatum;

    4. Geboorteplaats;

    5. Burgerservicenummer;

    6. Woonadres;

    7. E-mailadres;

    8. Telefoonnummer; 

    9. Bankrekeninggegevens;

    10. Kopie identiteitsbewijs.

  3. Het opgegeven burgerservicenummer, e-mailadres en telefoonnummer, kunnen slechts eenmalig gebruikt worden voor de registratie van een account. 

  4. Indien de in art. 6 lid 2 genoemde gegevens niet correct zijn opgegeven, zal STARCASINO de registratie van een Account door Speler weigeren, of bij ontdekking van de incorrecte gegevens, nadat het Account is aangemaakt, de mogelijkheid hebben om de Speler de toegang tot de Website te weigeren en het Account te verwijderen.

  5. Naast het opgeven van de in art. 6 lid 2 genoemde gegevens, dient de Speler voor een succesvolle registratie van het Account aan de volgende eisen te voldoen:

    1. De Speler heeft de leeftijd van 18 jaar bereikt;

    2. De Speler is niet ingeschreven in het Cruks;

    3. De Speler dient niet betrokken te zijn bij enige vorm van fraude- of Wwft-onderzoek, noch dient aan het voortijdig onderzoek enige vorm van Wwft-gerelateerde aandachtspunten naar boven te komen over de Speler.

  6. Iedere Speler wordt bij inschrijving getoetst aan het Cruks, door middel van het burgerservicenummer. Toegang tot de Website middels een Account wordt geweigerd indien Speler ingeschreven blijkt in het Cruks. 

  7. Bij inschrijving dient de Speler de volgende speellimieten vast te stellen:

    1. Het maximale stortingsbedrag op het Account per dag, week of maand;

    2. De maximale Balans op het Account;

    3. De maximale duur dat de Speler actief op het Account kan zijn per dag, week of maand.

  8. De Speler verklaart door registratie van het Account het volgende:

    1. Dat Speler zorgvuldig omgaat met het gebruik van identificatiemiddelen voor aanmelding en hiervoor de nodige maatregelen te nemen om het gebruik door derden te voorkomen, waarbij zo nodig de door de vergunninghouder opgestelde voorschriften worden opgevolgd;

    2. Dat Speler over alle wettelijke bevoegdheden beschikt, waaronder begrepen dat deze niet onder curatele staat, om deel te mogen nemen aan Kansspelen;

    3. Dat Speler enkel voor zichzelf een Account registreert en het Account enkel voor eigen gebruik is;

    4. Dat Speler alle nodige gegevens correct heeft opgegeven;

    5. Dat de Tegenrekening gebruikt door Speler, enkel aan Speler toebehoort; 

    6. Dat Speler niet ingeschreven staat in het Cruks; 

    7. Dat Speler geen cliënt is bij enige verslavingszorginstantie;

    8. Geen gebruik te maken van financiële middelen, welke door enige vorm van illegale en/of criminele activiteiten zijn verkregen;

    9. Geen gebruik te maken van financiële middelen, welke door enige vorm van illegale en/of criminele activiteiten zijn verkregen;

    10. Geen illegale en/of criminele activiteiten te plegen door middel van gebruik van Account of de Website; 

    11. Dat Speler niet over een ander actief Account beschikt bij STARCASINO;

    12. Dat Speler kennis heeft genomen van het volgende, zoals beschikbaar gesteld door STARCASINO:

      1. De vergunning van STARCASINO;

      2. Het fysieke adres van STARCASINO;

      3. De contactgegevens van STARCASINO en indien deze anders zijn de contactgegevens van de klantenservice;

      4. Het beleid ter voorkoming van kansspelgerelateerde criminaliteit;

      5. De onderhavige Algemene Voorwaarden;

      6. De georganiseerde Kansspelen en reglementen;

      7. De kosten voor deelname aan Kansspelen;

      8. De klachtenregeling;

      9. De risico’s van kansspelverslaving;

      10. De categorieën personen aan wie geen kansspelen mogen worden aangeboden;

      11. De specifieke kenmerken van de georganiseerde kansspelen;

      12. Verantwoord speelgedrag;

      13. Verslavingspreventiebeleid; 

      14. Beschikbare verslavingszorg;

      15. De mogelijkheden tot uitsluiting/speelpauzes;

      16. De privacy voorschriften (privacyverklaring); 

      17. De mogelijkheid tot uitsluiting middels Cruks. 

  9. STARCASINO valideert het Account door middel van de op de Website aangeboden middelen.

  10. STARCASINO staat het vrij om enige vorm van aanvullend cliëntenonderzoek te verrichten voor de controle van de Speler en diens opgegeven gegevens. 

  11. Indien het, in art. 6 lid 10, genoemde onderzoek enige vorm van inconsistenties oplevert over de aanvraag of andere twijfelachtige resultaten oplevert, kan STARCASINO de registratie van het Account weigeren.

  12. Indien een Speler een politiek prominent persoon blijkt te zijn, zal STARCASINO een aanvullend cliëntenonderzoek uitvoeren, waarbij: 

    1. Het Account geblokkeerd wordt, voor de duur van het onderzoek. Enkel met goedkeuring vanuit STARCASINO wordt het Account gedeblokkeerd;

    2. De oorsprong van de financiële middelen worden onderzocht;

    3. Een intensievere monitoring en analyse van transacties plaatsvindt, indien het Account gedeblokkeerd is door en in gebruik is bij STARCASINO. 

7. Account(-beheer) en wijzigingen

  1. STARCASINO beheert de technische aspecten van het Account, Speler draagt de verantwoordelijkheid over de overige aspecten, waaronder het gebruik en de correctheid van de gegevens van het Account. 

  2. In de digitale ruimte van het Account van de Speler, wordt in ieder geval de volgende informatie beschikbaar gesteld:

    1. De huidige Balans op het Account;

    2. De Balans op het Account bij de laatste aanmelding;

    3. De totale inzet sinds de laatste aanmelding;

    4. De totale winst en het totale verlies sinds de laatste aanmelding;

    5. Een overzicht van alle transacties, van de afgelopen 90 dagen, naar en van het Account van Speler;

    6. Het laatste moment van aanmelding en de verstreken tijd sinds de laatste aanmelding;

    7. Het huidige tijdstip in Nederland.

  3. Speler is te allen tijde verantwoordelijk voor het juiste gebruik van het Account en dat het Account over de correcte gegevens beschikt. 

  4. Speler zal te allen tijde maar over één Account bij STARCASINO beschikken. Indien blijkt dat Speler meerdere Accounts heeft, zal STARCASINO de Accounts blokkeren. 

  5. Indien STARCASINO het Account blokkeert, om de in art. 7 lid 4 genoemde reden of het op enig andere wijze van schenden van de Algemene Voorwaarden, heeft Speler in eerste instantie geen recht op vordering van enig openstaande Balans en/of behaalde winsten.

  6. Het Account van Speler is persoonsgebonden en mag in geen geval gebruikt worden door een derde partij, directe familieleden zijn hierbij inbegrepen.

  7. Indien STARCASINO een redelijk vermoeden heeft of heeft vastgesteld dat het Account van Speler door andere partijen dan enkel Speler wordt gebruikt, zal STARCASINO het Account blokkeren en lopende transacties bevriezen. 

  8. De Speler is verantwoordelijk voor een gedegen gebruik van het Account, waaronder begrepen de gespeelde spellen en gedane inzetten, stortingen en opnames met, van of op het Account.   

  9. STARCASINO kan gegevens op het Account van Speler wijzigen, indien dit nodig is, op basis van de Algemene Voorwaarden, enig wettelijk voorschrift of doordat Speler een wijziging van gegevens op het Account heeft doorgegeven aan STARCASINO.

  10. Indien er enige vorm van incorrecte gegevens staan op het Account van Speler, dient Speler, voor zover mogelijk, de incorrecte gegevens te wijzigen.

  11. Indien Speler de incorrecte gegevens niet zelf kan wijzigen, dient Speler STARCASINO hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen, middels de klantenservice.

  12. Indien Speler enige vorm van problemen ondervindt met diens Account, waaronder begrepen problemen met de toegang tot het Account, dient de Speler contact op te nemen met de klantenservice van STARCASINO en deze te voorzien van alle nodige en/of gevraagde informatie.

  13. Indien het probleem met het Account niet direct opgelost wordt of kan worden, informeert de klantenservice Speler van een mogelijke termijn, waarin het probleem opgelost wordt. Deze termijn is slechts een indicatie en is in geen geval bindend.

8. Pauze, opzegging en beëindiging door Speler

  1. Speler heeft de mogelijkheid om een speelpauze in te lassen van deelname aan Kansspelen bij STARCASINO. 

  2. De Speler kan deze speelpauze inlassen via de middelen aangegeven in het Account. Wanneer Speler gebruik maakt van deze mogelijkheid, is het voor de Speler niet mogelijk om deel te nemen aan Kansspelen of om gelden op het Account te storten.

  3. STARCASINO kan het opzeggen van de speelpauze weigeren indien het hiervoor gewichtige gronden heeft. 

  4. Nadat de speelpauze van het Account is beëindigd, kan Speler weer gebruik maken van de Diensten van STARCASINO. 

  5. Speler kan het Account opzeggen bij STARCASINO. Opzegging geschiedt middels de instellingenpagina in het Account op de Website of via de klantenservice. 

  6. Indien Speler het Account opzegt, worden diens gegevens verwijderd, tenzij de gegevens bewaard dienen te worden uit hoofde van enig wettelijk voorschrift. 

  7. Wanneer Speler na opzegging van het Account deel wil nemen aan Kansspelen bij STARCASINO, dient Speler opnieuw een Account te registreren. 

  8. Indien Speler het Account opzegt, wordt de nog openstaande Balans overgemaakt naar de Tegenrekening van Speler. 

9. Uitsluiting, opzegging en beëindiging/schorsing door STARCASINO

  1. STARCASINO behoudt zich het recht voor om Speler te allen tijde uit te sluiten van diens Account en de Website. 

  2. Indien Speler zichzelf inschrijft in het Cruks, wordt deze automatisch de toegang geweigerd tot het Account, bij de eerstvolgende inlogpoging.  

  3. STARCASINO heeft het recht om het Account van Speler op te zeggen, dan wel op te schorten, indien de Speler zich schuldig maakt aan de volgende situaties: 

    1. Het schenden van de Algemene Voorwaarden van STARCASINO; 

    2. Er een vermoeden is ontstaan van, dan wel zich schuldig heeft gemaakt aan fraude, misbruik of andere illegale, criminele of onwettelijke activiteiten;

    3. Er een vermoeden is ontstaan, dan wel een constatering is gedaan dat de Speler leidt of kan leiden aan een gokverslaving of tekenen vertoont van onverantwoord speelgedrag;

    4. Dat de Speler Onderwerp, dan wel onderdeel is van een gerechtelijk(e) onderzoek/procedure plaatsvindt naar/tegen de Speler, dan wel waarbij het Account van Speler betrokken is; 

    5. Andere door STARCASINO vast te stellen maatstaven, waardoor de genoemde maatregelen gerechtvaardigd worden, zo mogelijk elders in deze Algemene Voorwaarden vermeld. 

  4. Indien STARCASINO vermoedens heeft dat een van de in art. 9 lid 3 sub a t/m e genoemde situaties zich voordoet, stelt STARCASINO een onderzoek in voor een maximum van zes maanden. 

  5. Het onderzoek wordt ingesteld om te beoordelen of en in hoeverre de Speler zich schuldig heeft gemaakt aan de in art. 9 lid 3 sub a t/m e genoemde de rechtvaardiging van het opzeggen, sluiten en/of opschorten van het Account. 

  6. Tijdens het in art. 9 lid 3 genoemde onderzoek is het niet mogelijk voor Speler om gebruik te maken van diens Account, dan wel deel te nemen aan enige vorm van Kansspelen of om tegoeden over te maken van en naar het Account. 

  7. De Speler heeft de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen bij STARCASINO om het onderzoek vroegtijdig te staken. Beoordeling van het bezwaar en de beslissing om het onderzoek al dan niet vroegtijdig te staken, ligt altijd bij STARCASINO.

  8. Na beëindiging van het onderzoek wordt Speler op de hoogte gesteld van het resultaat en de beslissing van STARCASINO. 

  9. Indien het onderzoek resulteert in opschorting van het Account van Speler, wordt de periode van opschorting en de eisen waaraan voldaan dient te worden, ter beëindiging van de opschorting medegedeeld.

  10. De duur van de schorsing wordt altijd door STARCASINO vastgesteld, waarbij de schorsing eveneens van permanente aard kan zijn. 

  11. Na beëindiging van de opschortingsperiode, kan Speler weer automatisch gebruik maken van diens Account en de via STARCASINO aangeboden Kansspelen.  

  12. Voor ieder onderzoek dat STARCASINO instelt, wordt de Kansspelautoriteit op de hoogte gesteld. Hierbij wordt het gebruikers-ID, onderzoeks-ID en de volledige naam van de Speler medegedeeld. 

  13. Bij beëindiging van het onderzoek wordt de Kansspelautoriteit op de hoogte gesteld van het resultaat van het onderzoek, waarbij de in art. 9 lid 12 genoemde gegevens eveneens worden verstrekt. 

  14. Indien STARCASINO het Account van Speler opzegt of opschort, in het kader van art. 9 lid 3, verliest Speler het recht op uitkering van de openstaande Balans.   

  15. Indien geconstateerd is dat de Speler zich op enige wijze schuldig heeft gemaakt aan het breken van de spelregels, waaronder het gebruik van (technische) middelen om de uitkomst van de Kansspelen te beïnvloeden, zal STARCASINO het Account blokkeren.

  16. Indien het Account door de Speler of door STARCASINO wordt opgezegd, ontvangt Speler hierover bericht via het door de Speler opgegeven e-mailadres. 

  17. Na opzegging van het Account, treedt een cooldown periode in, gedurende Speler geen nieuwe account kan registreren bij STARCASINO. 

10. Storting en opname spelersgelden {#10}

  1. Iedere transactie tussen Speler en STARCASINO verloopt via het Account van Speler, de hieraan gekoppelde rekening bij STARCASINO en de gekoppelde Tegenrekening van Speler.

  2. Speler kan geld storten of opnemen van en naar het Account middels de door de Speler opgegeven Tegenrekening via één van de op de Website aangegeven betaalmiddelen. 

  3. STARCASINO brengt geen kosten in rekening bij Speler voor het uitvoeren van stortingen en opnames.

  4. Speler kan geen gebruikmaken van een andere rekening, welke anders is dan de Tegenrekening opgegeven bij registratie van het Account. 

  5. Voor het opnemen en storten van en op het Account, geldt de limiet aan transacties en hoeveelheid middelen, ingesteld door Speler, zie hiervoor ook art. 11. 

  6. Speler kan geld opnemen zonder onnodige vertraging, belemmering of beperking.

  7. Bonusgeld wordt alleen uitbetaald indien is voldaan aan alle bonusvoorwaarden.  

  8. De storting van een bedrag op het Account geschiedt onmiddellijk, tenzij het gebruikte betaalmiddel anders aangeeft, dan wel hiertoe niet de mogelijkheid verschaft. De minimale storting bedraagt de hoeveelheid zoals is aangegeven door het gebruikte betaalmiddel. 

  9. Opname vanaf het Account geschiedt zo snel mogelijk en in ieder geval binnen drie werkdagen, na aanvraag van de transactie. Speler kan echter geen rechten ontlenen aan deze termijn.  

  10. STARCASINO heeft het recht om de transactie te stoppen dan wel te pauzeren, indien er enige indicaties zijn, waar uit hoofde van de Wwft, naar gehandeld dient te worden. 

  11. STARCASINO kan uit hoofde van de Wwft een verder onderzoek initiëren met betrekking tot de transacties van Speler, zie hiervoor ook art. 14.

  12. STARCASINO kan een extra verificatie van de Speler verlangen alvorens het een transactie voor de opname van geld van het Account goedkeurt. 

  13. Voor de, in art. 10 lid 13, genoemde verificatie kan STARCASINO het volgende van Speler vragen:

    1. Een kopie van een geldig paspoort, rijbewijs of ander identiteitsbewijs;

    2. Een bank- of creditcardafschrift;

    3. Een factuur betreffende een van de volgende nutsvoorzieningen:

      1. Gas- of elektriciteitsrekening;

      2. Telefoonrekening;

      3. Gemeentebelastingen.

  14. Geen van de genoemde verificatiemiddelen dienen ouder dan 6 maanden te zijn, met uitsluiting van het paspoort, rijbewijs of ander identiteitsbewijs, deze dienen te allen tijde geldig te zijn op het moment van gebruik.

11. Spelerslimieten

  1. Speler dient bij inschrijving de volgende limieten, zoals eveneens beschreven in art. 6 lid 7, in te stellen op diens Account: 

    1. Het maximale stortingsbedrag op het Account per dag, week of maand;

    2. De maximale Balans op het Account;

    3. De maximale duur dat de Speler actief op het Account kan zijn per dag, week of maand.

  2. De limieten kunnen omhoog of omlaag aangepast worden door Speler.

  3. Indien STARCASINO het nodig acht kan het zelf limieten plaatsen op het maximaal te storten bedrag, de maximale Balans en/of de speelduur. 

  4. Het omlaag aanpassen van een limiet, geschiedt onmiddellijk, het omhoog aanpassen van een limiet treedt pas in werking na één week. 

  5. Overschrijding van de vastgestelde limiet is niet mogelijk. Indien Speler dit probeert, wordt de poging tot overschrijding geregistreerd en kan er contact worden opgenomen met Speler door STARCASINO. 

  6. Indien Speler enige problemen ondervindt met het instellen van de limieten, kan Speler contact opnemen met de klantenservice van STARCASINO. De klantenservice kan dan de limieten voor Speler instellen.

12. Centraal register uitsluiting kansspelen

  1. STARCASINO controleert bij de eerste aanmelding het burgerservicenummer van de Speler in het Cruks. Hierna ontvangt STARCASINO een Cruks-code waarmee bij iedere aanmelding de Cruks-controle wordt uitgevoerd. Het burgerservicenummer wordt na de eerste controle uit het systeem van STARCASINO verwijderd.

  2. Bij de eerste controle met het burgerservicenummer en de daaropvolgende controles middels de Cruks-code, ontvangt STARCASINO een melding; ‘Hit’ of ‘No hit’. 

  3. Indien STARCASINO de melding ‘Hit’ ontvangt tijdens de Cruks-controle, betekent dit dat de Speler voorkomt in het Cruks en niet kan deelnemen aan Kansspelen. De registratie van het Account wordt stopgezet en Speler kan geen gebruik maken van de Diensten van STARCASINO. Indien Speler al over een Account beschikt, wordt de toegang tot deelname aan Kansspelen geweigerd.

  4. Indien STARCASINO de melding ‘No hit’ ontvangt bij de Cruks-controle, betekent dit dat de Speler niet voorkomt in het Cruks en wordt de registratie van het Account voortgezet en/of krijgt Speler toegang tot de Diensten van STARCASINO. 

  5. STARCASINO heeft in geen geval invloed op de uitkomst van de Cruks-controle, noch beheert het in enig geval het Cruks-systeem. Speler kan hier dan ook geen rechten aan ontlenen. 

  6. Indien Speler enige vorm van bezwaren heeft over het resultaat dat uit de controle van het Cruks voortkomt, dient Speler deze klacht bij de Kansspelautoriteit te melden. 

  7. STARCASINO kan Speler adviseren om zich in te schrijven in het Cruks, (de raad van bestuur van) de Kansspelautoriteit wordt hiervan op de hoogte gesteld, indien Speler het advies van STARCASINO niet opvolgt. 

  8. STARCASINO behoudt zich het recht voor om de Speler in te schrijven in het Cruks in het kader van verslavingspreventie. 

  9. STARCASINO zal de Speler alleen in het Cruks inschrijven indien het hiervoor aantoonbare en gewichtige reden(en) heeft, waarbij gedegen onderzoek is verricht naar (de mogelijkheid op) een kansspelverslaving bij de Speler. 

13. Controledatabank

  1. STARCASINO heeft een Controledatabank ingesteld.

  2. In de Controledatabank wordt near-real-time informatie bijgehouden over het (speel-)gedrag van iedere Speler. Deze informatie is gekoppeld aan het ID-nummer van het Account. 

  3. In de Controledatabank wordt in ieder geval de volgende informatie verwerkt: 

    1. Speelgedrag, waaronder begrepen de gespeelde spellen, de inzet en de speelduur;

    2. Gegevens zoals weergegeven in het Account; 

    3. Bankgegevens en alle transacties;

    4. Klachten van Speler;

    5. Genomen interventiemaatregelen;

    6. Veranderingen in speellimieten;

    7. Aandachtspunten van de Speler (ook wel bekend als ‘red flags’);

    8. Resultaat van het casino.

  4. STARCASINO dient te allen tijde de Kansspelautoriteit toegang te verschaffen tot de Controledatabank, zodat de Kansspelautoriteit waar nodig onderzoek kan verrichten naar het speelgedrag van Spelers en of STARCASINO zich houdt aan diens (wettelijke) plichten. 

14. Wwft

  1. STARCASINO neemt te allen tijde de nodige maatregelen om te kunnen voldoen aan de voorschriften, zoals vastgesteld in de Wwft, om enige vorm van witwassen, fraude en/of financiering van terrorisme tegen te gaan, waaronder begrepen:

    1. Een cliëntenonderzoek bij registratie van een Account;

    2. Het bijhouden van transacties;

    3. Het monitoren van speelgedrag;

    4. Aanvullend cliëntenonderzoek in het geval van geconstateerde verdachte activiteiten;

    5. Het nemen van maatregelen bij vaststelling van verdachte activiteiten, waaronder het ontoegankelijk maken van het Account of het blokkeren van transacties;

    6. Het inlichten van de bevoegde autoriteiten indien uit het cliëntenonderzoek blijkt dat Speler voorschriften uit de Wwft heeft geschonden. 

  2. STARCASINO heeft het recht om naar eigen goeddunken te handelen, indien het van mening is dat Speler zich niet houdt aan de voorschriften gesteld in de Wwft. 

  3. Indien Speler een Account aanmaakt en hierbij enige vorm van verdachte activiteit wordt geconstateerd, zal STARCASINO de registratie van het Account blokkeren en een aanvullend cliëntenonderzoek uitvoeren.

  4. Iedere verdachte transactie wordt door STARCASINO geregistreerd, waarbij een aanvullend cliëntenonderzoek wordt uitgevoerd. 

  5. Indien het gebruik van het Account door Speler op enige wijze als verdacht wordt aangemerkt, worden de specifieke gedragingen geregistreerd en wordt een aanvullend cliëntenonderzoek uitgevoerd.

  6. Indien in het aanvullende cliëntenonderzoek wordt geconstateerd dat Speler zich schuldig heeft gemaakt aan het handelen in strijd met de Wwft of aan enige vorm van fraude, zal STARCASINO in ieder geval de registratie van het Account stopzetten, dan wel de toegang tot het Account voor Speler blokkeren, het Account bevriezen, waaronder begrepen de openstaande Balans en lopende transacties van en naar de Tegenrekening en het Account opzeggen. Speler heeft in dit geval geen recht op de teruggave van openstaande gelden op het Account.  

15. Aanvullend beleid

  1. STARCASINO hanteert naast deze Algemene Voorwaarden, bijkomende voorschriften voor het gebruik van de Website, het Account en de Diensten door Speler. Deze voorschriften zijn in ieder geval: 

    1. De bonusvoorwaarden;

    2. De (algemene) spelregels;

    3. Een verantwoord/veilig speelbeleid;

    4. Beleid over opnames en stortingen;

    5. Spelregels over het plaatsen van weddenschappen;

    6. Beleid over het wijzigen van speellimieten;

    7. Beleid over de beveiliging van het Account; 

    8. De privacyverklaring. 

  2. In de bonusvoorwaarden wordt de Speler ingelicht over alle geldende bonussen en de voorwaarden om gebruik te maken van de bonussen. 

  3. In de (algemene) spelregels wordt de Speler ingelicht over de (algemene) spelregels om deel te nemen aan de Kansspelen bij STARCASINO. Mogelijk wordt er bij ieder Kansspel specifieker ingegaan op de spelregels. 

  4. In het verantwoord/veilig speelbeleid wordt de Speler ingelicht over de mogelijkheden omtrent verslavingspreventie, waaronder zelfuitsluiting en het instellen van limieten.

  5. In het beleid over opnames en stortingen wordt het actuele beleid over stortingen naar en opnames van het Account weergegeven. 

  6. In de spelregels over het plaatsen van weddenschappen wordt weergegeven welke spelregels er allemaal gelden om deel te kunnen nemen aan weddenschappen. 

  7. In het beleid over het wijzigen van speellimieten worden alle regels en voorwaarden weergegeven om speellimieten in te kunnen stellen en te kunnen wijzigen. 

  8. In het beleid over de beveiliging van het Account wordt weergegeven waar de Speler allemaal aan dient te voldoen om een veilig gebruik te kunnen maken van het Account.  

  9. In de privacyverklaring wordt de Speler ingelicht over de wijze waarop STARCASINO omgaat met de privacy van de Speler en de door Speler verstrekte (persoons-)gegevens aan STARCASINO. 

  10. STARCASINO stelt de, in art. 15 lid 1 genoemde, voorschriften beschikbaar op de Website, waar Speler te allen tijde toegang tot heeft. 

16. Intellectueel eigendom

  1. Het merk STARCASINO alsmede diens logo’s, grafische vormgeving, foto’s, animaties, video’s, teksten en andere onderscheidende tekens op de Website zijn het intellectuele eigendom van Green Island N.V./STARCASINO of diens partners, waaronder begrepen licentiehouders ingeschakeld door STARCASINO.

  2. Geen van de in art. 16 lid 1 genoemde attributen waar eigendomsrechten over gelden, mogen gedeeld, verveelvoudigd, gereproduceerd, gebruikt of afgebeeld worden zonder voorafgaande en schriftelijke toestemming van Green Island N.V./STARCASINO.   

  3. Indien enige (derde) Partij art. 16 lid 2 schendt, heeft Green Island N.V./STARCASINO het recht om een boete op te leggen ter hoogte van de geleden financiële schade, vermeerderd met een bedrag van 500,- euro per geval van schending. 

17. Aansprakelijkheid

  1. STARCASINO is niet aansprakelijk indien Speler geen aantoonbare financiële schade heeft geleden, door gebruik van de door STARCASINO beschikbaar gestelde middelen. 

  2. STARCASINO is niet aansprakelijk indien enige vorm van schade aan Speler te wijten is aan de verstrekking van verkeerde en/of onvolledige informatie door Speler bij de registratie van het Account of tijdens enig moment van gebruik van het Account/de Website. 

  3. STARCASINO is niet aansprakelijk voor enige vorm van (tijdelijke) technische storingen van de Website en/of het Account, waaronder begrepen (tijdelijke) storingen, waardoor de Speler diens speelronde werd onderbroken. 

  4. STARCASINO is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die Speler ondervindt door technische mankementen aan diens apparatuur of de door Speler gebruikte internetverbinding.  

  5. STARCASINO is niet aansprakelijk indien STARCASINO of Speler het slachtoffer is van enige vorm van hacking of andere vorm van illegale toegang tot de Website van STARCASINO of het Account van Speler, waardoor Speler enige vorm van schade heeft geleden. 

  6. STARCASINO is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die Speler ondervindt, doordat er een Wwft-gerelateerd onderzoek naar Speler loopt of het resultaat van dit onderzoek een nadelige uitkomst voor Speler heeft. 

  7. STARCASINO is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die Speler ondervindt, doordat het Account van Speler geblokkeerd of ontoegankelijk wordt gemaakt, op het moment dat er een gerechtelijk onderzoek of een gerechtelijke procedure naar/tegen Speler loopt. 

  8. STARCASINO is niet aansprakelijk voor enige schade die Speler ondervindt, doordat een partner ingeschakeld door STARCASINO ten behoeve van uitvoer van de Diensten, diens taken, om welke reden dan ook, niet uitvoert, welke niet het gevolg is van een beslissing van STARCASINO.

18. Klachten

  1. Speler kan enige vorm van klachten kenbaar maken aan STARCASINO via de telefoon, live chat of e-mail, zoals aangegeven op de contactpagina: starcasino.nl/help/contact.

  2. Een klacht dient binnen zeven dagen te worden gemeld aan STARCASINO, na ontdekking van de reden van de klacht door Speler. Indien Speler de klacht niet binnen de gestelde termijn van zeven dagen meldt, behoudt STARCASINO zich het recht om de klacht te weigeren.

  3. Klachten worden zoveel als mogelijk direct in behandeling genomen, waarbij de uiterlijke termijn van registratie van de klacht 72 uur is. 

  4. Speler dient alle relevante, nodige en gevraagde informatie omtrent de klacht te delen met STARCASINO, zodat hier een goed gevolg aan gegeven kan worden. 

  5. De Speler dient in ieder geval de volgende informatie te verschaffen bij het indienen van een klacht:

    1. Voor- en achternaam;

    2. E-mailadres;

    3. Gebruikersnaam;

    4. De gronden voor de klacht.

    5. De datum waarop je de klacht indient

  6. Indien Speler niet de informatie verschaft, zoals in art. 18 lid 4 en lid 5 weergegeven, is het mogelijk dat STARCASINO de klacht niet, niet tijdig of niet volledig kan oplossen. 

  7. STARCASINO zal zich in alle gevallen inspannen om de klacht naar behoren op te lossen, echter betreft dit geen resultaatverplichting. 

  8. Afhandeling van de klacht geschiedt op de termijn zoals aangegeven door de klantenservice van STARCASINO, waarbij eveneens contactmomenten met de klantenservice kunnen plaatsvinden. 

  9. Indien Speler niet tevreden is met de oplossing voor de klacht of de klacht niet opgelost kon worden, treden STARCASINO en Speler samen in overleg over een mogelijke oplossing, waarbij beide Partijen genoegdoening hebben.

  10. Indien de oorzaak van een klacht een gebrek blijkt te zijn aan de zijde van Speler, heeft STARCASINO het recht verder vervolg aan de klacht te weigeren, waarbij het de reden voor afzien van verder vervolg toelicht aan Speler. 

19. Privacy

  1. STARCASINO conformeert zich altijd aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en waar nodig aan enig ander wettelijk voorschrift aansluitend op de AVG op het gebied van privacy. 

  2. Meer informatie over de wijze waarop STARCASINO persoonsgegevens verwerkt is te vinden in de privacyverklaring van STARCASINO.

20. Rechts- en forumkeuze

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en de hieruit voortvloeiende Overeenkomst, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

  2. Voor enige vorm van geschillen, waar Partijen onderling niet tot enige oplossing zijn gekomen, is de rechtbank bevoegd om kennis te nemen, zoals bij wet bepaald is. 

21. Nawerking

  1. Indien de Overeenkomst op enige wijze wordt opgezegd, bijvoorbeeld door verwijdering of opzegging van het Account, blijven deze Algemene Voorwaarden, dan wel specifieke bepalingen in deze Algemene Voorwaarden, van toepassing, voor zover Partijen deze van toepassing hebben verklaard na beëindiging van de Overeenkomst of mochten verstaan uit hoofde van de Overeenkomst dat deze hun gelding ook na beëindiging van de Overeenkomst zouden houden. 

22. Conversie en tegenstrijdige clausules

  1. Indien de Algemene Voorwaarden enige vorm van tegenstrijdige clausules bevatten, geldt de bepaling, voor zover deze in het licht van de Overeenkomst het beste aansluit. 

  2. Indien de tegenstrijdige clausules resulteren in wijziging van de Algemene Voorwaarden, wordt Speler hiervan direct op de hoogte gesteld.

  3. In het geval er geen beroep kan worden gedaan op een bepaling in deze Algemene Voorwaarden, wordt een zoveel mogelijk overeenkomstige betekenis gegeven, zodat hierop wel een beroep kan worden gedaan. 

Bezoek voor meer informatie en beantwoording van de meest voorkomende vragen ook onze Helppagina.